vrijdag 10 februari 2012

Mijn eerste naaisel


Sinds een half jaar ben ik in de ban van Pinterest. Ik ben dol op freubelen en zie daar echt de prachtigste dingen voorbij komen. Ook ken ik veel dames die kunnen toveren met de naaimachine. Daarom heb ik in een opwelling een naaimachine bij Aldi gekocht. Mijn enige naaipogingen waren op de lagere school. En na tig gebroken naalden waren er slechts scheve zomen te zien, hetgeen tot hoongelach van zowel de handwerkjuf (ik weet zeker dat zij een heks was volgens Roald Dahl-maatstaven) als mijn klasgenoten. Maar dat mag de pret niet drukken. Nu heb je de beste en meest geduldige lerares die er is: You Tube. En zowaar: met de hand heb ik eerst een vogelfamilie op een stuk stof gemaakt, oogjes en pootjes geborduurd en daarna een kussensloopje met rits op de naaimachine genaaid. Het is niet scheef, het rafelt niet en ik ben er zelf in ieder geval trots op.



1 opmerking: