woensdag 28 maart 2012

Mijn jongens


Ik vind het leuk om van een afstandje naar mijn twee zonen te kijken. Rustig observeren terwijl ze bezig zijn met hun eigen dingen.
L. mijn oudste wordt van de zomer 9. Als je in zijn prachtige groene ogen kijkt, kijk je recht in zijn ziel. Een kwetsbaar en gevoelig snuitje, beeldschoon.
E. mijn jongste is net 2 geworden. Ogen als stralende sterretjes: helderblauw met enorm lange wimpers en de ondeugd straalt eruit. Een plaatje om te zien, maar een echt schoffie: altijd smoezelig.
L. heeft dik stijl haar. E. fijne krullen.
L. zit het liefst tegen je aan, loopt op straat nog steeds het liefst aan de hand, vindt het heerlijk om bediend te worden. E. wil alles zelf doen, schiet als een pijl uit een boog de deur uit zodra die open gaat om zo ver mogelijk van mama vandaan te rennen.
Maar zet je ze bij elkaar dan hebben ze samen de grootste lol. Een lieve grote broer die zo zorgzaam voor zijn kleine broertje is en bijna alles goed vindt. Een klein broertje dat in volle bewondering naar zijn grote broer kijkt en hem in alles na wil doen. En wat lijken ze dan op elkaar samen lachend, dansend, springend. Twee tengere jongetjes met vrolijke koppies.
Mijn jongens: zo verschillend, maar ook zo hetzelfde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten